Co to są i do czego służą pylony reklamowe?

Chyba każdy widział pionowy, wolnostojący słup o dużej wysokości, na którym były umieszczone napisy, logotypy firm itp. Najczęściej takie konstrukcje stoją na poboczu, niedaleko stacji paliw lub obok galerii handlowej. Pojawiają się także przed budynkami użyteczności publicznej lub obiektami usługowymi. Widujemy je często, ale na dobrą sprawę niewiele o nich wiemy. Dlatego w tym materiale odpowiemy na pytanie, co to są i do czego służą pylony reklamowe?

 

Na początek trochę historii


Co ciekawe pylony (słowo to pochodzi z języka greckiego, w którym oznacza bramę) są z nami od dawien dawna, od starożytności! Wówczas były to masywne i wysokie kolumny o prostokątnej podstawie, które służyły jako brama na dziedziniec, np. do świątyni. Dziś mają podobny kształt, lecz zupełnie inne przeznaczenie.


Starożytne kolumny, nowoczesne zastosowanie – reklama zewnętrzna


Obecnie pylony reklamowe najczęściej mają postać wysokiego, wolnostojącego słupa kształcie prostokąta. Wykonuje się je ze stalowej konstrukcji, zabezpieczonej przed korodowaniem. Elementy graficzne, informacyjno-marketingowe, nanosi się na powierzchnię techniką malowania proszkowego lub innymi sposobami. Konstrukcje montuje się do podłoża albo na stałe, albo tymczasowo.


Pylony służą jako reklama zewnętrzna, wobec czego są odpowiednio dostosowane do niekorzystnych warunków atmosferycznych. Są odporne na działanie słońca, wysokich bądź niskich temperatur, silnego wiatru, deszczu i innych czynników pogodowych.


Do czego służą pylony reklamowe?


Można umieścić na nich niemal wszystko, a w tym napis, grafikę lub logo. Z tego powodu owe słupy mają bardzo szerokie zastosowanie. Wykorzystuje się je do oznakowania:

  • placów firmowych,
  • siedzib przedsiębiorstw,
  • sklepów znajdujących się w galerii handlowej,
  • cen paliw na stacji benzynowej,
  • dróg dojazdowych do danego obiektu, na parking itp.


Mogą zawierać wszelkiego rodzaju zwroty powitalne, pożegnalne, motta, slogany, cokolwiek co jest potrzebne do przekazania informacji lub przyciągnięcia uwagi potencjalnego Klienta!

0
Feed

Zostaw komentarz